کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری




    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ
    عالِمان با تقوا، نقش مهمّى در هدايتگرى جامعه به عهده داشته اند و همواره راهنماى انسان ها بوده اند. منطقه كاشان در پيشينه خود، شاهد حضور عالِمان زيادى بوده است كه عشق به مكتب اهل بيت(عليهم السلام)را در جامعه نهادينه كرده اند، در اين منطقه، "آران" نيز، شاهد حضور عالِمانى برجسته بوده است كه همچون خورشيدى درخشيدند و به جامعه خويش روشنى بخشيدند.
    يكى از آن ها، "مُلاّعلى آرانى" است كه نزديك به 250 سال پيش در "آران" به دنيا آمد و پلّه هاى رشد و كمال را پيمود. او در نيمه عمرش به گلپايگان مهاجرت كرد و مايه بالندگى علمى آن ديار شد و بعد از سال ها تلاش و مجاهدت فكرى، در آن ديار از دنيا رفت.
    مهم ترين ويژگى مُلاّعلى آرانى اين بود كه به نوشتن، اهميّت ويژه اى مى داد و از هر فرصتى براى نوشتن بهره مى برد و افكار بلند خود را در كتاب ها به يادگار مى گذاشت. از او ده ها كتاب در موضوعات مختلف به يادگار مانده كه امروز مردم آران و گلپايگان، به نام و آثار مكتوبِ او افتخار مى كنند و يادش در قلب ها همچنان جاودان است.
    باور دارم كه بايد زودتر از اين ها، دست به قلم مى بردم و براى آن شخصيّت علمى زادگاهم، كتاب مى نوشتم، به اين قصور خويش اعتراف مى كنم و از روح باعظمت او شرمنده ام.
    همزمان با انتشار اين كتاب، "كنگره ملّى محقّقان آرانى" با همّت "پژوهشكده افتخارالإسلام" برگزار مى شود، در اين روزگار كه بيشتر مردم، درگير امور ديگر هستند، توجّه به موضوع بزرگداشت عالِمان راستين، بسيار ارزشمند است و جاى تحسين دارد. اميدوارم كه همه اين تلاش ها، بتواند نسل امروز را با آرمان هاى بلند آن شخصيّت هاى بى نظير آشناتر سازد.
    مهدى خُدّاميان آرانى
    دى 1396 شمسى


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي مقدمه : از كتاب ملا علی نوشته مهدي خداميان آراني هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن