کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل بيست وهشت

      فصل بيست وهشت



    همه ما مى دانيم كه گناه و معصيت، روح انسان را آلوده مى كند و مانع بزرگى براى رشد و كمال او محسوب مى شود.
    گناه باعث سياهى قلب انسان مى گردد، به طورى كه ديگر او لذّت مناجات با خداوند را درك نمى كند و نمى تواند با او معاشقه نمايد و در درگاه او قطره اشكى بريزد.
    اين گناه است كه انسان را از نماز شب محروم مى دارد و هم چنين مانع باريدن باران مى شود و موج بلا را به سوى انسان مى كشاند.[65]
    به همين دليل انسان بايد براى بخشش گناهانش فكرى بكند تا اثرات آن بيش از اين در زندگى او باقى نماند.
    البتّه گناهانى كه مربوط به حق الناس است بايد نسبت به پرداخت حق مردم اقدام نمود، امّا سؤال اين است گناهانى را كه مربوط به حق الله است چگونه از پرونده اعمال خود پاك كنيم؟
    خواهرم !
    آيا اطلاع داريد پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) خدمت كردن به همسر را به عنوان يكى از مهم ترين عوامل بخشش گناهان معرفى كرده است؟
    آن حضرت فرمود:
    چون زنى به شوهر خود آب گوارايى بدهد خداوند شصت گناه او را مى بخشد.[66]
    آرى، اگر چشم باطن مى داشتى مى ديدى كه چگونه گناهانت هنگامى كه به شوهر خود خدمت مى كنى از وجودت فرو مى ريزد.
    در آن موقع كه با عشق، به همسر خود خدمت مى كنى، دقّت كن كه چگونه در وجودت نشاط و شادمانى موج مى زند و گويى كه روحت سبك شده است.
    اين نشاط و سبكى براى اين است كه روح تو از تيرگى گناهان پاك شده است، گويى آن زنجيرهايى كه از گناهان به پاى روح شما بسته شده بود باز شده و براى همين است كه روح تو مى تواند آزادانه پرواز كند.
    تصوّر كنيد يك نفر مثلاً يك هفته بدن خود را شستشو نداده حال كه بعد از يك هفته به حمام مى رود و بدن خود را تميز مى كند يك احساس سبكى و راحتى به او دست مى دهد، چون كه بدنش تميز شده و آلودگى ها از آن پاك شده است.
    همين طور وقتى شما براى همسر خود يك نوشيدنى مى برى و خدمت او را مى كنى، گناهان از صفحه روح شما زدوده مى شود، در نتيجه شما احساس سبكى و نشاط مى كنى.
    خلاصه كلام آن كه همانطور كه اسلام نماز و روزه، استغفار، دعا و گريه را براى پاك شدن گناهان معرفى مى كند خدمت كردن به شوهر را به عنوان يكى از بهترين راههاى بخشش گناه اعلام مى نمايد.
    پس براى اين كه به بخشش الهى برسى به شوهر خود توجّه بيشترى كن و تمام عشق و محبّتى را كه انتظارش را دارى، به همسر خود هديه كن تا طوفانى سهمگين بر برگ برگ گناهانت وزيدن كند و مشمول بخشش بى انتهاى خداوند شوى.





نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۲۸: از كتاب همسر دوست داشتنى نوشته مهدي خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن