کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری




    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ
    يادم نمى رود، آن روزى را كه مهمان تو بودم و تو از غمى بزرگ سخن گفتى، اشك مى ريختى و برايم حرف مى زدى، نگرانى تو از اين بود كه باورهاى تعدادى از جوانان شيعه به يغما رفته است، عدّه اى از آنها چيز زيادى از ولايت اهل بيت(عليهم السلام)نمى دانند. تو دوست داشتى تا در راه دفاع از اين باورها، گامى هر چند كوتاه برداشته شود.
    سخن تو از دل برآمده بود و بر دل من نشست، تصميم گرفتم تا چندين كتاب درباره دفاع از ولايت اهل بيت(عليهم السلام) و امام شناسى بنويسم، پس قلم در دست گرفتم و شروع به نوشتن كردم، من مى خواستم پيام اصلى غدير را بازگو كنم. اكنون خدا را شكر مى كنم كه اين كتاب آماده چاپ شده است، در اين كتاب درباره اين موضوع سخن گفته ام كه تنها راه بندگى خدا، ولايت اهل بيت(عليهم السلام)است، اگر ما مى خواهيم به رستگارى و سعادت برسيم بايد به سوى امام شناسى گام برداريم و شناخت بيشترى را در اين زمينه كسب كنيم.
    مهدى خُدّاميان آرانى
    خرداد 1397 شمسى



    1
    چقدر خوب است بدانى كه چرا خدا تو را خلق كرده و هدف او از آفرينش تو چه بوده است؟
    خيلى ها به اين سؤال پاسخ داده اند ولى بهتر اين است كه جواب اين سؤال را از خود خدا بپرسيم! مگر قرآن، سخنِ خدا نيست؟ اين باور ماست كه خدا در قرآن با ما سخن گفته است، پس بيا از قرآن بخواهيم پاسخ ما را بدهد!
    قرآن چنين پاسخ ما را مى دهد: "خدا شما را فقط براى عبادت و بندگى آفريد".
    آرى، هدف از خلقت تو اين است كه بندگى خدا را بنمايى، ولى اين بندگى بايد از روى اختيار باشد، خودت بايد راه عبادت خدا را برگزينى، خدا هرگز تو را مجبور به اين كار نمى كند، اين قانون خداست، او تو را اين گونه آفريد تا خودت راه حقّ را انتخاب كنى، كمال تو در اين است. خدا راه حقّ و باطل را به تو نشان مى دهد، اختيار را هم به خودت داده است، تو بايد يك راه را برگزينى، اگر راه حقّ را كه همان راه بندگى خداست انتخاب كنى به رستگارى مى رسى.
    در زندگى خدا تو را امتحان مى كند، اين تو هستى كه انتخاب مى كنى، خدا اين گونه اراده كرده است كه انسان بااختيار خودش، راه صحيح را برگزيند، اين راز كمال انسان است، همه كمال تو در اين است كه خودت، راه حقّ را انتخاب كنى. اين سخن قرآن است: "خدا شما را آفريد تا شما را امتحان كند و آشكار شود كه كردار كدام يك از شما، نيكوتر است".
    خلاصه سخن آن كه خدا تو را آفريد تا تو بااختيار خودت، بندگى او را بنمايى و در مسير زندگى، همواره براى تو زمينه امتحان پيش مى آيد و تو مى دانى امتحان وقتى معنا دارد كه تو حقّ انتخاب داشته باشى، اگر راه حقّ را انتخاب كنى به رستگارى خواهى رسيد، ولى اگر راه باطل را برگزينى، خودت اين چنين خواسته اى و سرانجام به عذاب گرفتار مى شوى.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي مقدمه : از كتاب راه خدا نوشته مهدي خداميان آراني هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن