کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل بيست وپنج

      فصل بيست وپنج


    نام من "سَدير" است. من همراه با دوستانم از كوفه به مدينه آمديم تا به ديدار امام صادق(عليه السلام) برويم. راه طولانى كوفه تا مدينه را به عشق ديدار امام خود پشت سر گذاشتيم. وقتى به مدينه رسيديم اوّل به زيارت حرم پيامبر رفتيم و بعد از آن به سوى خانه امام صادق(عليه السلام) رهسپار شديم. من وقتى وارد خانه آن حضرت شدم، منظره اى را ديدم كه خيلى تعجّب كردم. ديدم كه امام صادق روى زمين نشسته است و مشغول گريه است. من خودم قطرات اشك را ديدم كه از صورت امام فرو مى غلتيد.
    ما سلام كرديم و جواب شنيديم. بعد از آن ديديم كه امام چنين سخن مى گويد:
    آقاى من! غيبت و دورى تو خواب را از چشم من ربوده است، كاسه صبرم را لبريز كرده است. من در دورى تو، ديگر آرام و قرار ندارم.
    مولاى من! غيبت تو غم ها را به دل من آورده است...
    ? ? ?
    وقتى من اين سخنان را از امام شنيدم، بسيار نگران شدم، خيال كردم مصيبت بزرگى بر امام وارد شده است! جلو رفتم و گفتم:
    ــ اى فرزند رسول خدا! چه شده است؟ چرا اين گونه گريه مى كنيد؟
    ــ امروز صبح كتابى را مى خواندم كه از حضرت على(عليه السلام) به دست من رسيده است. در آن كتاب، حوادثى كه تا روز قيامت در دنيا روى خواهد داد، آمده است.
    ــ آقاى من! شما در آن كتاب چه خوانديد كه چنين نگران شديد؟
    ــ در آن كتاب خواندم كه امامِ قائم، مدّتى طولانى از ديده ها پنهان خواهد شد، در آن روزگار شيعيان ما امتحان خواهند شد و گروهى از آنها در امامت مهدى ما، به شكّ افتاده و دست از دين خود برخواهند داشت. وقتى من اين حوادث را خواندم، غم و غصّه به دلم آمد و اشكم جارى شد.
    ــ آقاى من! آيا مى شود براى ما در مورد امامِ قائم سخنى بفرماييد؟
    ــ بدانيد كه قائم ما شبيه چهار پيامبر خواهد بود.
    ــ آن پيامبران كدامند؟
    ــ موسى و عيسى و نوح و خضر؟
    ــ شباهت مهدى به موسى چگونه است؟
    ــ فرعون مى دانست كه حكومت او به دست موسى نابود خواهد شد امّا نمى دانست كه موسى در كدام خانواده به دنيا خواهد آمد، براى همين دستور داد بيست هزار نوزاد از بنى اسرائيل را كشتند تا شايد بتواند موسى را نابود كند، امّا خداوند موسى را از شرّ فرعون نجات داد. دشمنان ما هم تلاش خواهند كرد تا قائم ما را به قتل برسانند، امّا آنان هرگز موفّق نخواهند شد.
    ــ آقاى من! شباهت مهدى به عيسى چيست؟
    ــ مسيحيان بر اين باور هستند كه عيسى به دار آويخته شده و كشته شده است، ولى قرآن مى گويد كه او زنده است و هرگز دشمنان نتوانستند او را به قتل برسانند. آرى! عيسى زنده است ولى الان از ديده ها پنهان مى باشد. همين طور قائم ما هم از ديده ها پنهان خواهد شد. در آن روزگار، گروهى خواهند گفت كه او اصلاً به دنيا نيامده است، گروه ديگر خواهند گفت كه او مرده است!!
    ــ آقاى من! شباهت مهدى به نوح چگونه است؟
    ــ مدّت زيادى نوح در ميان قوم خودش بود و آنها را به سوى خدا دعوت مى كرد و آنها قبول نمى كردند، تا آن زمان كه خدا تصميم گرفت عذاب را بر آنان نازل كند. در آن هنگام جبرئيل بر نوح نازل شد و هفت هسته درخت به نوح داد.
    ــ آن هسته ها براى چه بودند؟
    ــ جبرئيل به نوح گفت كه اين هسته ها را در زمين بكارد، وقتى كه اين هسته ها تبديل به درختان تنومندى شدند، عذاب كفّار فرا خواهد رسيد. نوح اين خبر را به ياران خود داد و همه خوشحال شدند، آنها سال ها صبر كردند تا آن هسته ها به درختان تنومندى تبديل شدند.
    ــ آيا آن وقت عذاب بر كفّار نازل شد؟
    ــ وقتى همه منتظر وعده خدا بودند جبرئيل نازل شد و به نوح دستور داد تا هسته آن درخت ها را بگيرد و آن را در زمين بكارد، هر وقت كه اين هسته هاى جديد تبديل به درخت شدند عذاب كفّار نازل خواهد شد. وقتى نوح اين سخن را به ياران خود گفت عدّه زيادى از آنان از دين برگشتند و با خود گفتند اگر نوح بر حق بود، هرگز چنين نمى شد.
    ــ سرانجام چه شد؟
    ــ خدا آن قدر ياران نوح را امتحان كرد تا عدّه كمى باقى ماندند، خدا هفت بار به نوح دستور داد تا هسته هاى جديد بكارد. خيلى ها از دين دست برداشتند و فقط هفتاد و دو نفر باقى ماندند.
    ــ بعد از آن چه شد؟
    ــ خدا آن وقت به نوح دستور داد تا مشغول ساختن كشتى شود و بعد از مدّتى طوفان، همه كفّار را نابود كرد. غيبت قائم ما هم آن قدر طول مى كشد تا كسانى كه اهل شكّ و ترديد هستند از صف مؤمنان و شيعيان ما جدا شوند.
    ــ آقاى من! شباهت مهدى به خضر چيست؟
    ــ خدا مى دانست كه قائم ما، عمرى طولانى خواهد داشت و غيبت او طولانى خواهد شد. براى همين به خضر هم عمرى طولانى عنايت كرد تا شاهدى براى عمر طولانى قائم ما باشد.[30]


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۲۵: از كتاب گمگشته دل نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن