کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل يازده

     فصل يازده


    روزگارى است كه تو از ديده ها پنهان هستى، شيعيان تو در امتحان ها و سختى ها گرفتار شده اند، به اين فكر مى كنم كه راه نجات كجاست؟ چگونه مى توان از اين سختى ها عبور كرد؟
    راه نجات را در سخن پدر تو مى يابم، امام عسكرى(عليه السلام) چنين مى فرمايد: "فرزندم مهدى براى مدّتى طولانى از ديده ها پنهان خواهد شد، در آن روزگار مردم زيادى از دين خدا دست برمى دارند و هلاك مى شوند، كسانى از آن فتنه ها نجات پيدا مى كنند كه بر اعتقاد به امامت مهدى ثابت بمانند و همواره براى ظهور دعا كنند".[15]
    وقتى اين سخن را مى خوانم، راه را پيدا مى كنم، اگر تو را باور داشته باشم و هميشه براى ظهور تو دعا كنم، از فتنه ها نجات مى يابم، خدا در دعا براى تو اين اثر را قرار داده است، اين كار خداست. خدا چنين اراده كرده است كه هر كس براى ظهور تو بيشتر دعا كند به ساحل نجات نزديك تر باشد.

    * * *


    كشتى هايى كه در اقيانوس به حركت در مى آيند براى اين كه بتوانند راه را پيدا كنند بايد هر لحظه با قطب نما مسير خود را كنترل كنند، هر چه دقّت قطب نما، بيشتر باشد، هر چه كنترل مسير زيادتر باشد، خطر انحراف از مسير كمتر است.
    دعا براى ظهور تو باعث مى شود كه من با تو ارتباط قلبى پيدا كنم، خدا تو را مايه هدايت و رستگارى قرار داده است، وقتى قطب نماى دل من به سوى عشق تو باشد، معلوم است كه ديگر راه را گم نمى كنم و از فتنه ها نجات پيدا مى كنم. وقتى من زياد براى ظهور تو دعا مى كنم، در واقع قطب نماى وجود خودم را تنظيم مى كنم، با اين كار، مسير را گم نمى كنم و در اين اقيانوس فتنه ها، منحرف نمى شوم.
    درست است كه آخر الزمان است و جامعه در هجوم فتنه ها گرفتار شده است، امّا خدا هيچ گاه بندگان خوب خودش را رها نمى كند، كسى كه براى ظهور تو دعا مى كند به قوى ترين قطب نماى دنيا دست يافته است، قلب او با تو ارتباط گرفته است و از ميان همه فتنه ها به سلامت عبور مى كند، او راه خود را به درستى تشخيص مى دهد و به سوى سعادت و رستگارى رهنمون مى شود.
    قطب نما در دل تاريكى شب هم به خوبى كار مى كند، براى ناخداى كشتى كه از قطب نما استفاده مى كند، روز با شب فرقى نمى كند، او راه را به راحتى تشخيص مى دهد، امّا آن ناخدا كه قطب نماى او خراب شده است در تاريكى شب در حيرت و گمراهى مى ماند.
    دعا براى ظهور تو، همان قطب نماى دل من است. اگر اين قطب نما را داشته باشم، در اوج سياهى ها هم راه را گم نمى كنم.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۱: از كتاب ياد غريب نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن