کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل ۹

      فصل ۹


    بسيار سفارش شده است كه بعد از نماز واجب اين دعا را بخوانيم "و انشُر علىَّ من رحمتِك" و از خدا بخواهيم تا رحمت خودش را بر ما نازل گرداند.[24]
    آيا تا به حال به اين نكته توجّه كرده اى كه اين رحمت الهى چه موقعى بيش از همه وقت بر ما نازل مى گردد؟ شب هاى قدر، سحرهاى ماه رمضان، موقع افطار، شب نيمه شعبان و...
    من مى خواهم نكته اى برايتان بگويم كه اگر به آن عمل كنيد مى توانيد هر موقع كه اراده كنيد رحمت خدا را به سوى خود جلب كنيد.
    البتّه نه يك رحمت خدا بلكه صد رحمت الهى به سوى خود جذب مى كنيد، اين صد رحمت در واقع آبشار رحمت الهى مى باشد.
    امام صادق(عليه السلام) فرمودند: "وقتى مؤمن به ديدار برادر مؤمن رود... و با او دست بدهد، خدا صد رحمت را ميان دو دست آن ها نازل مى كند".[25]
    كاش چشم دل ما باز بود و مى ديديم كه وقتى دست در دست برادر مؤمن خود مى گذاريم، چگونه آبشارى از رحمت الهى در ميان ما جارى مى شود!
    اى كاش مى توانستيم ببينيم كه چه حجمِ عظيمى از اين رحمت به ميان دو ما نازل مى شود و اين سيلِ عظيم رحمت چقدر مى تواند باعث بركت در روح و جان ما گردد.
    عجله نكنيد! هنوز سخن امام صادق(عليه السلام) تمام نشده است، آن حضرت در ادامه سخن خود، خبر از تقسيم شدن اين صد رحمت مى دهد.
    شايد شما هم مثل من فكر مى كنيد كه اگر به هر كدام از دو نفر 50 درصد رحمت برسد، تقسيم عادلانه اى خواهد بود.
    امّا امام صادق(عليه السلام) تقسيم رحمت الهى را به گونه اى ديگر براى ما روايت مى دهد.
    اين آبشار رحمت به دو قسم مى شود: 99 درصد آن به سوى يك نفر مى رود و يك درصد باقيمانده به سوى نفر ديگر.
    آن نفرى كه 99 درصد رحمت را به سوى خود كشانده است، مگر چه ويژگى خاصّى داشته است كه توانسته است اين حجم عظيم رحمت را به سوى خود جذب كند؟
    خيلى ساده است، او كسى است كه طرفِ مقابل خود را بيشتر دوست داشته است.
    آرى، هر دو نفرى كه با هم دست مى دهند همديگر را دوست دارند، امّا آن كسى كه (هر چند به اندازه به اندازه يك سر سوزن) محبّت بيشترى از برادر خود در قلب دارد در اين مسابقه پيروز مى شود و البتّه جايزه نود و نه درصدى، خيلى بزرگ تر از جايزه يك درصدى است!
    آرى كارهاى خدا مثل آدميزاد نيست، چون ما معمولاً در مسابقات به نفر اوّل و دوم و سوم جايزه مى دهيم و هميشه جايزه نفر اوّل، دو برابر يا سه برابر (يا حداكثر ده برابر) ارزش جايزه نفر دوم است.
    ولى وقتى خداوند مى خواهد جايزه بدهد به نفر اوّل، 99 برابر نفر دوم جايزه مى دهد!
    به راستى چرا خدا اين گونه عمل مى كند؟
    براى اين كه مردم همه رغبت كنند و در اين مسابقه مهربانى شركت كنند، همه به فكر آن باشند كه محبّت بيشترى به يكديگر داشته باشند تا برنده شوند.
    خداوند مى خواهد تا جامعه اسلامى از سلامت روانى لازم برخوردار باشد و تمام زواياى جامعه مسلمان پر از نشاط و شادمانى و محبّت باشد.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۹: از كتاب معجزه دست دادن نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن