کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل چهارده

      فصل چهارده


    عايشه را همه مى شناسيم، او كسى بود كه وقتى مردم با على(عليه السلام) بيعت كردند جنگ جَمَل را به راه انداخت و همه تلاش خود را براى نابودى حكومت عدل على(عليه السلام) به كار گرفت، عايشه چنين شخصيتى است، با اين وجود، او درباره تو يك جمله گفته است، آن جمله اين است: "من كسى را راستگوتر از فاطمه(عليها السلام)نديدم".
    وقتى من اين سخن را شنيدم به فكر فرو رفتم، اگر ما پيرو تو هستيم پس چرا در جامعه ما، دروغ گفتن مثل آب خوردن است و همه جا دروغ موج مى زند؟ كاش باور مى كرديم كه افزايش دروغ گويى در يك جامعه، نشانه سقوط اخلاقى آن جامعه است و دروغگو، دشمن خداست!
    كاش يقين داشتيم كه دروغ باعث مى شود كه انسان در دنيا و آخرت از رحمت خدا دور بشود.
    دروغ اعتماد عمومى را از بين مى برد و جامعه را به بيمارى نفاق مبتلا مى كند. دروغ سرچشمه همه گناهان است، اين سخن امام عسكرى(عليه السلام) است: "اگر همه پليدى ها و گناهان را در خانه اى قرار دهند، كليد آن خانه، دروغ گويى است".
    آرى، دروغ با ايمان سازگار نيست، از پيامبر پرسيدند: "آيا ممكن است مؤمن ترسو و بخيل باشد؟"، پيامبر پاسخ داد: "آرى"، سپس گفتند: "آيا ممكن است مؤمن دروغگو باشد؟"، پيامبر در جواب گفت: "نه".[30]
    بانوى من! اميد است كه جامعه ما با پيروى از تو به سوى راستگويى و صداقت گام بردارد، آن وقت است كه ما به سعادت و رستگارى نزديك مى شويم.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۴: از كتاب راه مهتاب نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن