کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل سى وشش

      فصل سى وشش


    شب قدر، شب نازل شدن قرآن بر قلب پيامبر است، خدا در سوره قدر درباره اين شب چنين سخن گفته است: "من قرآن را در شب قدر نازل كردم، و كسى چه مى داند كه فضيلت و برترى شب قدر چيست؟ شب قدر بهتر از هزار ماه است. فرشتگان و روح در آن شب، به اذن من براى تقدير هر كارى، نازل مى شوند. آن شب تا طلوع سپيده، سرشار از سلامتى، بركت و رحمت است".
    آرى، شب قدر بهتر از هزار ماه است، اين شب را به اين نام، ناميده اند زيرا كسى قدر و عظمت آن را نمى داند، شبى است بسيار با فضيلت. شبى كه فرشتگان بزرگ خدا به زمين فرود مى آيند. شبى كه خدا رحمت و مهربانى خود را براى بندگانش قرار مى دهد و گروه زيادى را از عذاب نجات مى دهد.
    به احتمال زياد شب قدر، شب بيست و سوم رمضان است، بانوى من! تو براى اين شب برنامه عبادت داشتى، مهم اين بود كه كودكان خردسالت را براى عبادت در اين شب، آماده مى كردى، روز قبل، از آنان مى خواستى تا استراحت كنند تا براى شب زنده دارى در شب بيست و سوم آمادگى داشته باشند.[58]
    چقدر خوب است كودكان از همان كودكى با شب زنده دارى آشنا باشند، از دعا و نيايش بهره ببرند، بعضى از مادران مى گويند: "بچه ما اذيّت مى شود، او شب بايد بخوابد"، آنان به آسايش جسم كودك خويش اهميّت مى دهند ولى از آشنايى روح او با دعا و مناجات غفلت مى كنند.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۳۶: از كتاب راه مهتاب نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن