کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل بيست وسه

      فصل بيست وسه


    پيامبر در مسجد از ياران خود سؤالى پرسيد و از همه خواست تا بهترين جواب را براى آن سؤال پيدا كنند. سؤال پيامبر اين بود: "بهترين چيز براى زن چيست؟".
    چند نفر به اين سؤال جواب دادند ولى پيامبر جواب آنان را نپسنديد، او منتظر بود تا يك نفر به جواب صحيح برسد.
    على(عليه السلام) در مسجد بود، او به سوى خانه آمد و سؤال را براى تو بازگو نمود، تو در پاسخ چنين گفتى: "بهترين چيز براى زن اين است كه او مردان نامحرم را نبيند و مردان نامحرم هم او را نبينند".
    على(عليه السلام) در حالى كه به حقيقتى كه در كلام تو بود فكر مى كرد خود را به مسجد رساند و جواب را براى پيامبر بيان كرد. پيامبر اين جواب را پسنديد و پرسيد:
    ــ اى على! اين جواب را از چه كسى گرفته اى ؟
    ــ از دختر شما.
    ــ به راستى كه دخترم، پاره تن من است.[40]

    * * *


    در نگاه تو، بهترين چيز براى آرامش و ارزش شخصيتى يك زن اين است كه بدون ضرورت و نياز، در معرض ديد نامحرم نباشد، اين يك اصل اخلاقى است و براى همه زمان ها و مكان هاست. آنچه اجتماع ما را امروز به شدّت آزار مى دهد و علّت بسيارى از ناهنجارى ها و فسادهاست، حضور لجام گسيخته زن در اجتماع است.
    زنى كه پيرو توست تا جايى كه امكان دارد از ارتباط با مردان نامحرم دورى مى كند و بدون دليل و براى كارهاى بى ارزش و پيش پا افتاده راهى كوچه و بازار نمى شود.
    اين يك حقيقت است كه نشست و برخاست هاى غير ضرورى، سخن گفتن بى حساب، اجتماع را فاسد مى كند، زن مسلمان بايد از سخن گفتن غير ضرورى با نامحرم دورى كند و خود را در معرض ديد آنان قرار ندهد.
    در بيشتر نشست و برخاست هاى فاسد، زمام امر به دست زن است، ممكن است يك مرد نامحرم دوست داشته باشد سخن هوس آلود به زنى بگويد ولى تا آن زن اجازه ندهد مرد نمى تواند ادامه بدهد.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۲۳: از كتاب راه مهتاب نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن