کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    سجده : آيه ۶

      سجده : آيه ۶


    ذَلِكَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (6 )
    تو قيامت را برپا مى كنى تا انسان ها را حسابرسى كنى، به راستى تو چگونه اين كار را خواهى كرد؟ ميلياردها انسان در صحراى قيامت جمع خواهند شد، آيا حسابرسى به اعمال ريز و درشت آنان، ممكن است؟
    اين كار براى انسان ها غير ممكن است، امّا تو خدايى هستى كه از پنهان و آشكار باخبر هستى، تو همه چيز را مى دانى، علم تو، اندازه اى ندارد. تو توانا و مهربان هستى.
    آرى، روز قيامت، روز حسابرسى است، تو از همه چيز باخبر هستى و براى همين است كه در آن روز به اندازه سرسوزنى به كسى ظلم نمى شود، همه رفتارها و كردارهاى انسان ها، ثبت شده است. هر كس نتيجه رفتار و كردار خود را مى بيند.
    تو در آن روز به نيّت هاى خوب بندگانت نيز پاداش مى دهى، خيلى ها هستند كه نيّتِ كار خوبى داشته اند و امّا فرصت انجام آن را پيدا نكرده اند، آنان نيّت خود را به هيچ كس نگفته اند، امّا تو از آن باخبر بودى و در روز قيامت به آن نيّت پاداش مى دهى.
    همچنين تو از نفاق و دورويى منافقان باخبر هستى، ممكن است يك نفر يك عمر در ميان مسلمانان زندگى كند و نماز بخواند و روزه بگيرد، امّا منافق باشد، روز قيامت تو او را به آتش جهنّم مى افكنى. تو از راز دل همه باخبر هستى.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۲۲: از كتاب تفسير باران، جلد نهم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن