کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    توبه: آيه ۱۰۱

      توبه: آيه ۱۰۱


    وَمِمَّنْ حَوْلَكُمْ مِنَ الاَْعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُمْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَى عَذَاب عَظِيم (101 )
    با پيامبر بار ديگر از منافقان سخن مى گويى: "اى محمّد ! برخى از صحرانشينان كه در اطراف شهر مدينه زندگى مى كنند، از منافقان هستند، گروهى از ساكنان شهر مدينه هم در نفاق حرفه اى شده اند و به آن خو گرفته اند، تو آنان را نمى شناسى، امّا من آن ها را مى شناسم و از نقشه هاى آنان باخبرم، من آنان را يك بار قبل از مرگ و يك بار بعد از مرگ، مجازات خواهم كرد، هنگام جان دادن، عذاب مرا خواهند چشيد، بعد از مرگ نيز به عذاب گرفتار خواهند شد و وقتى روز قيامت فرا رسد، فرشتگان آن ها به سوى آتش جهنّم خواهند برد".

    * * *


    اين هشدارى براى همه مسلمانان است كه مواظب باشند، منافقان به اسم مؤمنان در ميان آن ها نفوذ كرده اند، آنان آنقدر ماهرانه كار مى كنند كه كسى نمى تواند به آنان شك كند، آنان منتظر هستند تا فرصتى به دست آورند و دست به فتنه بزنند.
    پيامبر هم با علم عادى و معمولى نمى تواند آنان را بشناسد، البتّه اگر خدا به او وحى كند و او را از منافقان باخبر سازد، او مى تواند آنان را شناسايى كند.



نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۷۷: از كتاب تفسير باران، جلد چهارم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن