کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    هود: آيه ۴۸

      هود: آيه ۴۸


    قِيلَ يَا نُوحُ اهْبِطْ بِسَلَام مِنَّا وَبَرَكَات عَلَيْكَ وَعَلَى أُمَم مِمَّنْ مَعَكَ وَأُمَمٌ سَنُمَتِّعُهُمْ ثُمَّ يَمَسُّهُمْ مِنَّا عَذَابٌ أَلِيمٌ (48 )
    كشتى بر روى كوه "جودى" قرار گرفته است، آب ها در زمين فرو رفته است، نوح(عليه السلام)نگاهى به زمين مى كند، تمام آثار حيات از زراعت و باغ ها گرفته تا خانه ها و كاشانه ها نابود شده اند، او و يارانش نگران بودند كه چگونه ممكن است در زمان كمى، زمين نعمت هاى خود را بازگرداند و آنان به زندگى عادى خود بازگردند.
    اكنون تو با نوح(عليه السلام)سخن مى گويى: "اى نوح ! از كشتى فرود آى كه سلام و بركات و رحمت من بر تو و ياران تو و امّت هايى است كه از نسل آن ها پديد خواهند آمد".
    آرى، تو درهاى بركت زمين و آسمان را بر روى آنان گشودى و به آنان گفتى كه بدون هيچ نگرانى از كشتى فرود آيند كه تو زمين را محلّ زندگى و آسايش آنان قرار مى دهى. به آنان خبر مى دهى كه نسل بشر ادامه پيدا مى كند و فرزندان آنان نيز از نعمت هاى تو بهره مند خواهند شد.
    تو انسان را آزاد آفريدى و به آنان حقّ انتخاب داده اى، فرزندان اين گروه كوچك، حقّ انتخاب خواهند داشت، بعضى از آنان مؤمن و بعضى كافر خواهند بود، تو به كافران مهلت مى دهى، آنان نيز در اين دنيا از نعمت ها بهره مند مى شوند، امّا سرانجام به عذاب سختى گرفتار مى شوند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۷۳: از كتاب تفسير باران، جلد چهارم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن