کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    اِسراء: آيه ۷۸

      اِسراء: آيه ۷۸


    أَقِمِ الصَّلَاةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّيْلِ وَقُرْآَنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآَنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا (78 )
    اى محمّد ! نماز را وقتى كه خورشيد به وسط آسمان مى آيد تا تاريكى كامل شب بخوان، نماز صبح را هم بخوان، بدان كه نماز صبح همراه با حضور فرشتگان است.

    * * *


    در اين آيه به نمازهاى پنج گانه اشاره كرده اى، وقتى كه خورشيد به وسط آسمان مى رسد، وقت خواندن نماز ظهر و عصر فرا مى رسد، اين دو نماز را تا قبل از غروب آفتاب بايد خواند.
    بعد از آن وقت نماز مغرب و عشاء فرا مى رسد، اين دو نماز بايد در شب خوانده شود، از وقت غروب آفتاب تا نيمه شب وقت خواندن اين دو نماز است.
    هنگامى كه سپيده در افق مى دمد و شب به پايان مى رسد، وقت خواندن نماز صبح است. (در اين آيه از نماز صبح به "قرآن سپيده" تعبير كردى، منظور از آن، نماز صبح است زيرا در نماز، قرآن خوانده مى شود، در ركعت اوّل و دوم، سوره حمد و يك سوره ديگر قرآن خوانده مى شود).
    نماز صبح از سپيده دم تا طلوع آفتاب وقت دارد، امّا بهتر است من وقتى نماز صبح را بخوانم كه سپيده صبح در افق مى دمد، در آن وقت فرشتگان شب به آسمان مى روند و فرشتگان روز به سوى زمين مى آيند، اگر من در آن وقت نماز صبح را بخوانم، هم فرشتگان شب و هم فرشتگان صبح مرا در حال عبادت مى بينند و اين فضيلت بزرگى است.[58]

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۴۷: از كتاب تفسير باران، جلد ششم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن