کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    انبياء: آيه ۲۱ - ۱۹

      انبياء: آيه ۲۱ - ۱۹


    وَلَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالاَْرْضِ وَمَنْ عِنْدَهُ لَا يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِهِ وَلَا يَسْتَحْسِرُونَ (19 )يُسَبِّحُونَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ لَا يَفْتُرُونَ (20 ) أَمِ اتَّخَذُوا آَلِهَةً مِنَ الاَْرْضِ هُمْ يُنْشِرُونَ (21 )
    تو به چيزى نياز ندارى، تو هميشه بى نياز هستى، اگر بندگانت را به عبادت خود فرا مى خوانى، به عبادت آنان هرگز نياز ندارى، تو مى خواهى تا بندگانت به رشد و كمال و سعادت برسند، آنچه در آسمان ها و زمين است، از آنِ توست.
    تو فرشتگان را خلق كردى و به آنان قدرت و مقام والايى دادى، آنان با كمال فروتنى، تو را عبادت مى كنند و هيچ گاه از اين كار خسته نمى شوند. آنان بدون هيچ ضعف و سستى، روز وشب به ستايش تو مشغولند و تو را تسبيح مى كنند.
    فرشتگان با آن مقام والا در مقابل تو تواضع مى كنند و تو را عبادت مى كنند، امّا بعضى از انسان ها از پرستش تو سر باز مى زنند و بُت ها را مى پرستند، آنان براى تو سجده نمى كنند امّا در مقابل بُت ها به سجده مى افتند. چرا آنان با خود فكر نمى كنند، اين بُت ها جز قطعه هايى از سنگ و چوب نيستند و نمى توانند هيچ مرده اى را زنده كنند، اين بُت ها توانايى هيچ كارى ندارند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۱: از كتاب تفسير باران، جلد هفتم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن