کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    نور: آيه ۴۳

      نور: آيه ۴۳


    أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُزْجِي سَحَابًا ثُمَّ يُؤَلِّفُ بَيْنَهُ ثُمَّ يَجْعَلُهُ رُكَامًا فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ وَيُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاءِ مِنْ جِبَال فِيهَا مِنْ بَرَد فَيُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَصْرِفُهُ عَنْ مَنْ يَشَاءُ يَكَادُ سَنَا بَرْقِهِ يَذْهَبُ بِالاَْبْصَارِ (43 )
    تو ابرها را در آسمان به حركت در مى آورى و آنان را به هم پيوند مى دهى و بعد آن ها را متراكم مى سازى. تو از لابه لاى ابرها، قطرات باران را فرو مى فرستى، همچنين از ابرهايى كه در آسمان همچون كوه ها انباشته شده اند، دانه هاى تگرگ نازل مى كنى، اين تگرگ به هر كس كه تو بخواهى زيان مى رساند و به باغ ها و محصولات كشاورزى آسيب مى رساند، تو از هر كس كه بخواهى زيان تگرگ را دور مى كنى، مهار ابر و باران و همه اين جهان در دست توست، سود و زيان، مرگ و زندگى هم در دست توست.
    تو با قدرت خود از ابر، رعد و برق ايجاد مى كنى، برقى كه گاهى نورش آن قدر شديد است كه ممكن است به بينايى چشم انسان آسيب برساند. اين نشانه قدرت توست، ابر از ذرّات آب تشكيل شده است، امّا تو از اين ذرّات آب، رعد و برقى مى آفرينى كه مى تواند همه چيز را بسوزاند.
    در هر دقيقه در دنيا حدود شش هزار رعد و برق كوچك و بزرگ اتّفاق مى افتد، رعد و برق هاى بزرگ مى توانند در يك لحظه، گرماى 30 هزار درجه سانتيگراد توليد كنند، گرمايى كه تقريباً پنج برابر گرماى سطح خورشيد است !!
    برقى كه در رعد و برق توليد مى شود مى تواند به 100 ميليون ولت برسد !

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۴۳: از كتاب تفسير باران، جلد هفتم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن