کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    طارق: آيه ۱۷ - ۱۵

      طارق: آيه ۱۷ - ۱۵


    إِنَّهُمْ يَكِيدُونَ كَيْدًا (15 ) وَأَكِيدُ كَيْدًا (16 )فَمَهِّلِ الْكَافِرِينَ أَمْهِلْهُمْ رُوَيْدًا (17 )
    اكنون با محمّد(صلى الله عليه وآله) چنين سخن مى گويى: "اى محمّد ! دشمنان تو هر چقدر بتوانند براى نابودى اسلام، نقشه مى كشند و مكر و حيله به كار مى برند، من تمام نقشه هاى آنان را نقش بر آب مى كنم، اى محمّد ! از تو مى خواهم به آنان، اندك زمانى مهلت دهى تا زمان كيفرشان فرا رسد".
    آرى، بزرگان مكّه هر روز، نقشه اى براى مبارزه با پيامبر داشتند:
    گاه او و پيروانش را مسخره مى كردند، گاه پيروانش را به سختى شكنجه مى دادند، گاه قرآن را جادو مى خواندند، گاه محمّد(صلى الله عليه وآله) را جادوگر، ديوانه و شاعر مى خواندند...
    اين وعده توست كه محمّد(صلى الله عليه وآله)را يارى مى كنى و روز به روز بر تعداد پيروان او مى افزايى. قرآن، نورى است كه هرگز خاموش نمى شود.
    اين قانون توست: تو در عذاب كافران شتاب نمى كنى، تا زمان مشخّصى به آنان فرصت مى دهى تا توبه كنند و از كفر و بُت پرستى دست بردارند، وقتى مهلتشان به پايان رسد، عذاب را بر آنان فرو مى فرستى.
    تو از محمّد(صلى الله عليه وآله) مى خواهى مدّتى صبر كند و آنان را به حال خود رها كند و رفتارشان را زير نظر داشته باشد كه سرانجام آنان عذاب تو را به چشم مى بينند.
    آرى، لحظه مرگ، فرشتگان پرده از چشمان بُت پرستان برمى دارند و آن ها شعله هاى آتش جهنّم را مى بينند، آنان صحنه هاى هولناكى مى بينند، فرياد و ناله هاى جهنّميان را مى شنوند، گرزهاى آتشين و زنجيرهايى از آتش و... وحشتى بر دل آنان مى آيد كه گفتنى نيست.[39]






نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۵۸: از كتاب تفسير باران، جلد چهاردهم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن