کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    نَمل : آيه ۷۵ - ۷۴

      نَمل : آيه ۷۵ - ۷۴


    وَإِنَّ رَبَّكَ لَيَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ (74 ) وَمَا مِنْ غَائِبَة فِي السَّمَاءِ وَالاَْرْضِ إِلَّا فِي كِتَاب مُبِين (75 )
    تو همه آنچه انسان ها در دل هاى خود نهان مى دارند مى دانى، تو از نهان و آشكار انسان ها باخبر هستى، علم تو بى اندازه است، هر چيز پنهانى كه در آسمان ها و زمين است در علم بى پايان تو ثبت شده است و تو از آن باخبرى.
    تو با همين علم و آگاهى از بندگان خود حسابرسى مى كنى، تو از همه رفتارها، نيّت ها و اسرار آنان باخبر هستى، در روز قيامت تو همه چيز را آشكار مى كنى، هيچ گناهكارى نمى تواند گناه خود را انكار كند.
    آرى، روز قيامت، روز حسابرسى است، تو از همه چيز باخبر هستى و براى همين است كه در آن روز به اندازه سر سوزنى به كسى ظلم نمى شود، همه رفتارها و كردارهاى انسان ها، ثبت شده است. هر كسى نتيجه اعمال خود را مى بيند.
    تو در آن روز به نيّت هاى خوب بندگانت نيز پاداش مى دهى، خيلى ها هستند كه نيّتِ كار خوبى داشتند، امّا فرصت انجام آن را پيدا نكرده بودند يا امكانات اجرايى آن را نداشتند، آنان نيّت خود را به هيچ كس نگفته بودند، امّا تو از آن باخبر بودى و در روز قيامت به آن نيّت ها پاداش مى دهى.
    همچنين تو از نفاق و دورويى منافقان باخبر هستى، ممكن است يك نفر يك عمر در ميان مسلمانان زندگى كند و نماز بخواند و روزه بگيرد، امّا منافق باشد، روز قيامت تو او را به آتش جهنّم مى افكنى. تو از راز دل همه باخبر هستى.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۵۵: از كتاب تفسير باران، جلد هشتم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن