کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    نَمل : آيه ۷۷ - ۷۶

      نَمل : آيه ۷۷ - ۷۶


    إِنَّ هَذَا الْقُرْآَنَ يَقُصُّ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَكْثَرَ الَّذِي هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ (76 ) وَإِنَّهُ لَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ (77 )
    محمّد(صلى الله عليه وآله) را به پيامبرى فرستادى و قرآن را بر قلب او نازل كردى. قرآن، آخرين كتاب آسمانى است و انحرافات بنى اسرائيل را بيان مى كند.
    بنى اسرائيل همان يهوديانى بودند كه در زمان محمّد(صلى الله عليه وآله)زندگى مى كردند، كتاب آسمانى آنان تورات بود، امّا با گذشت زمان، عدّه اى در تورات دست برده بودند، از اين رو در ميان آنان اختلاف پديدار شده بود، مثلاً آنان درباره حضرت عيسى(عليه السلام) و مادرش اختلاف داشتند. گروهى از يهوديان به مريم(عليها السلام)نسبت ناروا مى دادند و مى گفتند او زنا كرده است و عيسى(عليه السلام) را به دنيا آورده است.
    قرآن حقيقت را در اين باره بيان كرد و به همه اعلام كرد كه مريم(عليها السلام) زنى پاكدامن بوده است و عيسى(عليه السلام) هم نشانه اى از قدرت توست. قرآن، تحريف ها و انحرافاتى كه در دين يهود به وجود آمده بود را بيان كرد.[53]
    قرآن، مايه هدايت و رحمت براى مؤمنان است، قرآن راه سعادت را به انسان نشان مى دهد و انسان را از انحرافات و تحريف ها باز مى دارد. كسانى كه آمادگى پذيرش حقّ را داشته باشند، به اين قرآن ايمان مى آورند و رحمت تو را به سوى خود جذب مى كنند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۵۶: از كتاب تفسير باران، جلد هشتم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن