کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    روم : آيه ۱۹

      روم : آيه ۱۹


    يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَيُحْيِي الاَْرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَكَذَلِكَ تُخْرَجُونَ (19 )
    بُت پرستان روز قيامت را باور نداشتند، آن ها بارها از محمّد(صلى الله عليه وآله) سؤال مى كردند: "وقتى مرگ سراغ ما آمد و ما مُرديم، چگونه مى شود كه زنده شويم؟".
    اكنون در جواب به آنان چنين مى گويى: "من آن خدايى هستم كه زنده را از مرده خارج مى كنم و مرده را از زنده. من آن خدايى هستم كه زمين را پس از خشكى و پژمردگى آن، دوباره زنده مى كنم، اين گونه شما را نيز در روز قيامت زنده مى كنم و شما از قبرهاى خود برمى خيزيد".

    * * *


    چرا بُت پرستان به طبيعت نگاه نمى كنند؟ هر سال فصل زمستان زمين مرده است و گياهى سبز نيست، فصل بهار كه فرا مى رسد، باران رحمت نازل مى شود و زمين به حيات و شكوفايى مى رسد و انواع گياهان زيبا را مى روياند.
    آن كسى كه قدرت دارد از خاكى مرده، اين همه گياهان را سبز كند، مى تواند از همين خاك، مردگان را زنده كند !
    چرا آنان چشم خويش را بر عجايب اين دنيا بسته اند؟
    در زمستان، درختان چوبى خشكيده به نظر مى آيند، چه كسى از اين چوب، ميوه هاى خوشمزه و زيبا بيرون مى آورد؟ چه كسى دانه گندم را سبز مى كند و چنان كشتزارى را پديدار مى سازد؟ دانه گندم در دل خاك است، بهار كه فرا مى رسد، جوانه مى زند و از دل خاك سر برمى دارد و رشد مى كند. اين ها همه نمونه هايى از قدرت توست.
    آرى، وعده تو حقّ است، تو مردگان را در روز قيامت زنده مى كنى و تو بر هر كارى كه بخواهى، توانايى، روز قيامت سرانجام فرا مى رسد، هيچ شك و ترديدى در آن نيست، تو مردگان را از قبرها برمى انگيزى و آنان براى حسابرسى به پيشگاه تو مى آيند تا نتيجه اعمال خود را ببينند.



نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۳۳: از كتاب تفسير باران، جلد هشتم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن