کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    آل عِمران : آيه ۴۷ - ۴۵

      آل عِمران : آيه ۴۷ - ۴۵


    إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَة مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَجِيهًا فِي الدُّنْيَا وَالاَْخِرَةِ وَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ (45 ) وَيُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلًا وَمِنَ الصَّالِحِينَ (46 ) قَالَتْ رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي وَلَدٌ وَلَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ قَالَ كَذَلِكِ اللَّهُ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ إِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ (47 )
    اكنون مى خواهى برايم از فرزند مريم، عيسى(عليه السلام)سخن بگويى تا من او را بيشتر بشناسم، مسيحيان، عيسى(عليه السلام)را فرزند تو مى دانند، در حالى كه تو هرگز فرزندى نداشته اى، فرشتگان را نزد مريم فرستادى و به مريم گفتند: "اى مريم ! خدا تو را به فرزندى با عظمت بشارت مى دهد، نام او عيسى(عليه السلام)است، او در دنيا و آخرت آبرومند است و از مقرّبان درگاه من است، او در گهواره با مردم سخن مى گويد و وقتى به ميان سالى برسد وحى مرا به مردم ابلاغ مى كند، فرزند تو از بندگان خوب من است".[27]
    مريم كه هنوز ازدواج نكرده بود رو به آسمان كرد و چنين گفت: "بارخدايا ! چگونه ممكن است من فرزندى داشته باشم با آن كه هيچ مردى با من تماس نگرفته است؟"
    فرشته تو به مريم پاسخ داد: "اى مريم ! بدان كه خدا هر چه را شايسته بداند و بخواهد، مى آفريند، آرى، وقتى خدا به چيزى فرمان دهد، فقط به آن مى گويد: به وجود آى ! و آن نيز فوراً، موجود مى شود".
    مريم آن زمان بود كه فهميد تو اراده كرده اى عيسى(عليه السلام)را بدون وجود پدر بيافرينى، جبرئيل را فرستادى و جبرئيل در وجود مريم دميد و بعد از آن بود كه مريم به عيسى(عليه السلام)حامله شد، اين نشانه قدرت تو بود كه عيسى(عليه السلام)را بدون داشتن پدر آفريدى.
    عيسى(عليه السلام)به دنيا آمد، مردم از مريم با تعجّب پرسيدند: چگونه مادر شده اى در حالى كه هنوز ازدواج نكرده اى، در اين هنگام عيسى(عليه السلام)شروع به سخن كرد و به پاكى مادر خويش گواهى داد و به مردم فهماند كه او نشانه اى از نشانه هاى توست و تو او را به پيامبرى برگزيده اى.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۲۵: از كتاب تفسير باران، جلد دوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن