کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    آل عِمران : آيه ۷۱ - ۶۹

      آل عِمران : آيه ۷۱ - ۶۹


    وَدَّتْ طَائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يُضِلُّونَكُمْ وَمَا يُضِلُّونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ (69 ) يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَكْفُرُونَ بِآَيَاتِ اللَّهِ وَأَنْتُمْ تَشْهَدُونَ (70 ) يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (71 )
    تو مى دانى همواره مسيحيان و يهوديان تلاش خواهند كرد تا مسلمانان دست از دين خود بردارند، مسلمانى كه از قرآن جدا مى شود و به تورات يا انجيل ايمان مى آورد بايد بداند فريب خورده است، تو دوست ندارى كه بندگان تو فريب بخورند.
    آرى، آن مسلمانى كه مسيحى مى شود بايد از علماى مسيحى بخواهد تا همه انجيل را براى او بخوانند، بايد از آنان بخواهد تا انجيلِ اصلى را نشان او بدهند، همين طور آن مسلمانى كه يهودى شده است بايد از علماى يهودى بخواهد تا تورات را نشان او بدهند. اين حقّ اوست كه كتاب آسمانى دين جديد خود را بخواند.
    افسوس كه هرگز انجيل يا تورات تحريف نشده را به او نشان نخواهند داد ! زيرا در تورات و انجيل تحريف نشده به آمدن "محمّد" به عنوان آخرين پيامبر اشاره شده است و از همه خواسته شده است تا به او ايمان بياورند.
    در واقع آن مسلمانى كه مسيحى يا يهودى شده است اگر انجيل يا تورات اصلى را بخواند دوباره بايد مسلمان بشود، براى همين است كه علماى يهودى و مسيحى هرگز كتاب تورات و انجيل اصلى را به مردم نشان نمى دهند.
    در اينجا هشدار مى دهى تا حواسم جمع باشد، هرگز فريب تبليغات مسيحيان و يهوديان را نخورم، آنان دوست دارند تا ما را فريب دهند، امّا نمى دانند كه خودشان را فريب مى دهند، آنان مى گويند كه بر حقّ هستند، با سخنان خود مى خواهند ما را فريب بدهند، امّا اين باعث مى شود كه خودشان، سخنان باطل خود را باور كنند، آن سخنان خلافِ واقع و دروغ ها در جان آنان اثر مى گذارد و آنان بيشتر گمراه مى شوند.
    تو از يهوديان و مسيحيان خواستى تا به تو ايمان بياورند و كفر نورزند و حقّ را كتمان نكنند، افسوس كه آنان در مقابل بهايى اندك، حقّ و حقيقت را انكار كردند. وقتى كه آخرين پيامبر تو، محمّد(صلى الله عليه وآله)، به مدينه آمد، عدّه اى از علماى يهودى و مسيحى با اينكه مى دانستند محمّد(صلى الله عليه وآله)پيامبر است، امّا با گرفتن امتيازهاى ناچيزى، حقيقت را انكار كردند، آنان كتاب آسمانى خود را تغيير دادند، قسمت هايى از آن را كتمان نمودند. آنان حقّ را به باطل مشتبه مى سازند تا حقّ و حقيقت را پنهان كنند.[42]

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۳۱: از كتاب تفسير باران، جلد دوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن