کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    طُور: آيه ۲۹

      طُور: آيه ۲۹


    فَذَكِّرْ فَمَا أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِكَاهِن وَلَا مَجْنُون (29 )
    از بهشت و جهنّم سخن گفتى، سرگذشت مؤمنان و كافران را بيان كردى، اكنون از محمّد(صلى الله عليه وآله) مى خواهى تا انسان ها را پند دهد و آنان را از خواب غفلت بيدار كند، درست است كه كافران محمّد(صلى الله عليه وآله) را "كاهن" و "ديوانه" خطاب مى كنند، امّا به لطف تو، محمّد(صلى الله عليه وآله) نه كاهن است و نه ديوانه !
    "كاهن" كيست؟
    كاهن همان "غيب گو" است، كسى كه حوادث آينده را پيش گويى مى كند، كاهن با جنّ ها (شيطان ها) ارتباط مى گيرد و اطّلاعاتى درباره آينده به دست مى آورد، ولى هميشه اين پيش گويى ها، درست از آب در نمى آيد.
    وقتى محمّد(صلى الله عليه وآله) براى مردم مكّه قرآن مى خواند و از حوادث روز قيامت خبر مى داد، آن ها به او مى گفتند: "اى محمّد ! تو غيب گو هستى"، آنان اين سخن ناروا را مى گفتند، محمّد(صلى الله عليه وآله)پيامبر توست، او هرگز با شياطين ارتباط ندارد.
    محمّد(صلى الله عليه وآله) قرآن مى خواند، قرآنى كه از شياطين بدگويى مى كند و آنان را اهل جهنّم مى داند، چگونه ممكن است كه شياطين با او در ارتباط باشند؟
    اگر محمّد(صلى الله عليه وآله) از آينده و از حوادث روز قيامت سخن مى گويد، براى اين است كه او با "وحى" ارتباط دارد، تو اين سخنان را بر قلب او نازل مى كنى.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۵۱: از كتاب تفسير باران، جلد دوازدهم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن