کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    حَديد: آيه ۲۵

      حَديد: آيه ۲۵


    لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ (25 )
    تو پيامبران خود را با نشانه ها و معجزات آشكار فرستادى و به آنان كتاب و معيار شناخت حقّ از باطل را عطا كردى تا مردم با عدل و عدالت رفتار كنند، تو آهن را خلق كردى كه هم وسيله ساختن سلاح است و هم سودمندى هاى ديگر براى مردم دارد.
    در هر جامعه اى عدّه اى سركش و ياغى وجود دارند كه مخالف برپايى عدالت هستند و سخن حقّ را نمى پذيرند، تو از پيامبران و مؤمنان خواستى تا با آنان پيكار كنند. آهن، رمز و نشانه اى از نيرومندى در برابر دشمنان حقّ و حقيقت است.
    تو پيامبران را در حالى فرستادى كه در يك دست آنان كتاب و در دست ديگر آنان، شمشير بود تا با ستمكاران مبارزه كنند، پيامبران براى اين هدف نياز به يارى مؤمنان داشتند و تو مى دانى كه چه كسانى با ايمان قلبى، دين تو و پيامبران تو را يارى كردند، تو نياز به يارى هيچ كس ندارى، تو توانا و پيروز هستى، امّا از مؤمنان خواستى تا به يارى دين تو بيايند تا زمينه كمال آنان فراهم گردد.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۳۳: از كتاب تفسير باران، جلد دوازدهم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن