کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    قَمر: آيه ۴۹ - ۴۶

      قَمر: آيه ۴۹ - ۴۶


    بَلِ السَّاعَةُ مَوْعِدُهُمْ وَالسَّاعَةُ أَدْهَى وَأَمَرُّ (46 ) إِنَّ الُْمجْرِمِينَ فِي ضَلَال وَسُعُر (47 ) يَوْمَ يُسْحَبُونَ فِي النَّارِ عَلَى وُجُوهِهِمْ ذُوقُوا مَسَّ سَقَرَ (48 ) إِنَّا كُلَّ شَيْء خَلَقْنَاهُ بِقَدَر (49 )
    درست است كه تو به محمّد(صلى الله عليه وآله) وعده دادى كه گروهى از دشمنانش در جنگ "بدر" هلاك خواهند شد، امّا زمان عذاب واقعى كافران، روز قيامت است، عذاب روز قيامت، سخت تر و ناگوارتر از عذاب دنيا است، آنان هيچ راهى به بهشت ندارند و در آتش سوزان جهنّم گرفتار مى شوند، فرشتگان آنان را با صورت بر روى زمين مى كشانند و به آنان مى گويند: "اكنون عذاب جهنّم را بچشيد".
    هيچ چيز در جهان هستى، بى حساب و كتاب نيست، عذاب آن كافران هم روى حساب و اندازه است، آنان حاصل كارهاى خود را مى بينند، تو به هيچ كس ظلم نمى كنى و مقدار عذاب آنان كاملاً مشخّص است. تو آنان را به اندازه كفر و گناهشان عذاب مى كنى.[68]

    * * *


    همه چيز در جهان (چه در اين دنيا و چه در آخرت) با دقّت و با نظم آفريده شده است، هر چقدر علم پيشرفت مى كند، اين نظم و دقّت جهان بيشتر آشكار مى شود.
    براى مثال ارتباطى بين توليد مثل مگس ها و مدّت عمر آنان وجود دارد، اگر در ابتداى فصل تابستان، دو مگس را در شرايط مناسب قرار دهيم، با فرا رسيدن پاييز، تعداد آنان به بيش از سيصد هزار ميليارد مگس مى رسد.[69]
    خدا عمر مگس را فقط سه هفته قرار داده است !
    حلزون ها به طور متوسّط ده سال عمر مى كنند، به راستى اگر مگس ها عمر حلزون ها را داشتند چه اتّفاقى مى افتاد؟ مگس ها همه سطح كره زمين را پر مى كردند و امكان زندگى را از موجودات ديگر مى گرفتند.
    هر جاى جهان را نگاه كنيم، نظم و اندازه را مى بينيم، حركت ستارگان و سيّارات در آسمان، كاملاً مشخّص و دقيق است، ستاره شناسان مى توانند به طور دقيق خسوف و كسوف را پيش بينى كنند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۸۱: از كتاب تفسير باران، جلد دوازدهم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن