کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    بَقَره: آيه ۱۲۰ - ۱۱۹

     بَقَره: آيه ۱۲۰ - ۱۱۹


    إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَا تُسْأَلُ عَنْ أَصْحَابِ الْجَحِيمِ (119 ) وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيّ وَلَا نَصِير (120 )
    اكنون با پيامبر سخن مى گويى:
    اى محمّد ! اى پيامبر من ! من تو را به سوى مردم فرستادم تا آنان را به بهشت بشارت بدهى و از عذاب روز قيامت بترسانى، وظيفه توست كه پيام مرا به مردم برسانى، تو فقط مأمور به وظيفه هستى، نه ضامن نتيجه ! تو قرآن را ابلاغ كن و مردم را به سوى حقّ راهنمايى كن، اگر در اين ميان، عدّه اى از قبول حقّ سر باز زدند و راه گمراهى را برگزيدند، هرگز مسئول آنان نيستى. آنان به اختيار خود راه شيطان را انتخاب كرده اند و سزاى آن را هم خواهند ديد.
    اى محمّد ! بدان كه يهوديان و مسيحيان از تو راضى نخواهند شد مگر زمانى كه از اسلام دست بردارى و از آيين آن ها پيروى كنى ! به كمتر از تغيير دين اسلام راضى نمى شوند، به آنان بگو كه فقط هدايت خدا، هدايت واقعى است و تو هرگز به دينى كه تحريف شده است، ايمان نخواهى آورد.
    دين يهود و مسيحيّت به دست پيروان آنان تحريف شده است، براى همين ديگر نمى توانند هدايت كننده انسان باشند، اين قرآن است كه هيچ تحريفى ندارد و مى تواند مايه هدايت بشر شود.
    اى محمّد ! يهوديان و مسيحيان دوست دارند كه تو از آنان پيروى كنى، بدان اگر اين كار را بكنى، ديگر تو را يارى نمى كنم و تو ديگر هيچ يار و ياورى نخواهى داشت.
    سخن تو با محمّد(صلى الله عليه وآله)به پايان مى رسد، امّا اين سخن، در واقع سخن با همه مسلمانان هم هست. اگر ما بخواهيم يهوديان و مسيحيان را از خود راضى كنيم، بايد دست از اسلام و قرآن برداريم، اگر ما به خواسته هايشان عمل كنيم، ديگر تو ما را يارى نمى كنى و به حال خود رهايمان مى كنى.
    ما بايد بدانيم كه تنها راه رستگارى، راه وحى است.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۶۷: از كتاب تفسير باران، جلد اول نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن