کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    بَقَره: آيه ۲۷۳

     بَقَره: آيه ۲۷۳


    لِلْفُقَرَاءِ الَّذِينَ أُحْصِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ لَا يَسْتَطِيعُونَ ضَرْبًا فِي الاَْرْضِ يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُمْ بِسِيَماهُمْ لَا يَسْأَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ خَيْر فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ (273 )
    بايد در هر كارى، اولويّت بندى بكنم، اگر مى خواهم به نيازمندى كمك نمايم، بايد فكر كنم و ببينم چه كسى در اولويّت است، از من مى خواهى تا در جامعه بگردم و قبل از همه به اين افراد كمك كنم:
    نيازمندانى كه به تنگنا گرفتار شده اند و از جهت شرم و حيايى كه دارند، ديگران توانگرشان مى پندارند و هرگز به اصرار از مردم چيزى را درخواست نمى كنند. بايد ابتدا به فكر گرسنه هايى باشم كه غذايى براى خود و فرزندانشان ندارند.
    البتّه كسانى هم هستند كه به كارهاى مهمّ جامعه مشغول هستند و فرصتى براى تجارت و كسب درآمد ندارند، آنان زندگى خود را وقف خدمت به اسلام نموده اند و در سنگر جهاد خدمت مى كنند.
    حتماً در جامعه مى توانم كسانى را پيدا كنم كه براى حفظ اسلام زحمت مى كشند. كسانى كه اگر دشمن حمله كند، جان خويش را به خطر مى اندازند. همچنين بايد به دنبال كسانى بگردم كه براى مقابله با دشمن در جبهه فرهنگى تلاش مى كنند، آنان همه وقت خود را صرف دفاع از قرآن و اسلام مى كنند، من نبايد آنان را از ياد ببرم.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۶۸: از كتاب تفسير باران، جلد اول نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن