کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    بَقَره: آيه ۱۷۶ - ۱۷۴

     بَقَره: آيه ۱۷۶ - ۱۷۴


    إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (174 )أُولَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَى وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَمَا أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ (175 ) ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ نَزَّلَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِي الْكِتَابِ لَفِي شِقَاق بَعِيد (176 )
    درباره بهداشت غذاى جسم برايم سخن گفتى، امّا روح انسان هم نياز به غذا دارد و تو براى روح بشر، سخنان خود را بر پيامبران نازل نمودى، سخنانى كه مايه سعادت و رستگارى بشر مى شود.
    به راستى چه كسانى بايد سخن و پيام تو را به توده مردم برسانند؟ گروهى كه تو به آنان علم و دانش دادى و مى توانند كتاب تو را بخوانند و مردم را با حقيقت آشنا كنند، امّا متأسّفانه گروهى از اين دانشمندان فريب شيطان را مى خورند و همه حقيقت را به مردم نمى گويند، آنان فقط قسمتى از حقيقت را بيان مى كنند و قسمت ديگر آن را كتمان مى كنند. اين خطر بزرگى براى توده مردم است.
    در اينجاست كه به دانشمندان هشدار مى دهى تا بدانند كه در مقابل آگاهى مردم مسئول مى باشند، مبادا آنان به سرنوشت دانشمندان يهود گرفتار شوند. وقتى محمّد(صلى الله عليه وآله)را به پيامبرى مبعوث كردى، دانشمندان يهود كه در مدينه بودند، يقين پيدا كردند كه محمّد(صلى الله عليه وآله)همان پيامبرى است كه بشارت آمدنش در تورات بيان شده است، امّا اين حقيقت را كتمان كردند، آنان با اين كار چند سالى رياست بيشترى كردند و ثروت و پول بيشترى كسب نمودند. اين هديه ها و غذاهاى چرب و نرمى كه آنان مى خوردند، چيزى جز آتش جهنّم نبود، تو در روز قيامت هرگز به آنان نظر رحمت نمى كنى و گناه آنان را نمى بخشى و به عذاب دردناك گرفتارشان مى سازى، زيرا آنان باعث گمراهى گروه زيادى شدند.
    اين هشدار براى همه دانشمندان است، اگر آنان دين خود را به دنيا بفروشند و براى كسب قدرت و ثروت، حقيقت را كتمان كنند، سرنوشت سختى در انتظارشان خواهد بود.
    واى به حال اين دانشمندان بى تقوا كه بخشش و مهربانى تو را فروختند و غضب و عذاب را براى خود خريدند، واى به حال آنان كه هدايت را فروختند و گمراهى را خريدند، واى به حال آنان كه آخرت را فروختند و دنيا را خريدند، آنانى كه در حقّ مردم و نسل هاى آينده خيانت كردند.
    به راستى چه چيزى آنان را در مقابل عذاب هميشگى شكيبا نمود؟ آنان چگونه جرأت كردند براى خوشى چند روزه دنيا، آتش هميشگى جهنّم را از آنِ خود كنند؟
    آرى، تو كتاب آسمانى خود را با دليل هاى روشن براى مردم فرستادى تا شبهه و ابهامى باقى نماند، افسوس كه اين دانشمندان بى تقوا براى حفظ منافع خود، دست به تحريف حقيقت مى زنند و موجب اختلاف مى شوند ! دين تو بسيار واضح و روشن است و هيچ ابهامى در آن نيست، امّا اين دانشمندان گمراه هستند كه در دين اختلاف ايجاد مى كنند، آنان آب را گل آلود مى كنند تا از آن ماهى بگيرند !
    تو به آنان وعده عذاب دردناك جهنّم را مى دهى و خبر مى دهى كه خود آنان در اختلاف بزرگى خواهند بود.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۹۹: از كتاب تفسير باران، جلد اول نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن