کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    بَقَره: آيه ۲۸۵

     بَقَره: آيه ۲۸۵


    آَمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آَمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَد مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ (285 )
    وقتى مى خواهم كار بزرگى انجام دهم، نياز دارم با كسانى كه در آن كار پيشگام شده اند و به خوبى از عهده آن برآمده اند آشنا شوم، اين امر باعث مى شود تا هم اعتماد به نفس پيدا كنم و هم از تجربه آنان بهره مند شوم.
    از من خواسته اى تا به تو و روز قيامت ايمان آورم، اعمال نيك انجام دهم و از گناهان دورى كنم، به سوى زيبايى ها حركت كنم و از پليدى ها پرهيز كنم، از طاغوت ها دل بكنم و به سوى تو بيايم، تو برايم از ايمان پيامبر مى گويى و نشانم مى دهى كه او قبل از همه به اين سخنان عمل كرده است، او هرگز چيزى نگفته است كه خودش به آن ايمان ندارد.
    بعد از آن برايم از ايمان مؤمنان سخن مى گويى،
    مؤمنان اين ويژگى ها را دارند:
    1 - ايمان به تو.
    2 - ايمان به فرشتگان.
    3 - ايمان به كتاب هاى آسمانى.
    4 - ايمان به همه پيامبران.
    5 - شنيدن همه دستورهاى تو و اطاعت از همه آن ها.
    آرى، آنان مثل يهوديان يا مسيحيان نيستند كه فقط به پيامبر خود ايمان داشته باشند. مؤمنان اهل تعصّب قومى و نژادى نيستند و به همه پيامبران تو ايمان دارند و به همه آنان احترام مى گذارند.
    مؤمنان پيامبران را معلّمان بزرگ بشريّت مى دانند كه هركدام در يك رتبه و كلاسى، به آموزش بشر پرداخته اند، پيامبران از اصول و برنامه يكسانى پيروى كرده اند كه تو به آنان نازل كرده اى. هدف همه يكى بوده است، روش هاى متفاوت آنان ناشى از شرايط متفاوت زمانى و مكانى آنان بوده است.
    ايمان به همه پيامبران و برنامه هاى آنان منافاتى با منسوخ شدن دين هاى قبلى ندارد. وقتى كسى به مدرسه مى رود در كلاس اوّل، خواندن و نوشتن مى آموزد، با فرا رسيدن سال بعد، به پايه بالاتر مى رود و دروس پايه اوّل را كنار مى گذارد، امّا او هرگز احترام به درس و معلّم كلاس اوّل را كنار نمى گذارد. مؤمنان، موسى و عيسى(عليهما السلام)را پيامبران تو مى دانند و اسلام را به عنوان دين خود انتخاب كرده اند، زيرا اين دين از همه اديان كامل تر است، آخرين دين آسمانى است.
    مؤمنان با اين آگاهى و معرفت، تسليم فرمان تو هستند، از تو مى خواهند تا گناه آنان را ببخشى و رحمتت را بر آنان نازل كنى، آن ها مى دانند كه سرانجامِ همه به سوى تو خواهد بود، روز قيامت همه در پيشگاه تو خواهند آمد.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۷۶: از كتاب تفسير باران، جلد اول نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن