کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    بَقَره: آيه ۱۹۵

     بَقَره: آيه ۱۹۵


    وَأَنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الُْمحْسِنِينَ (195 )
    از ما مى خواهى تا در راه تو از مال خود هزينه كنيم، دفاع از اسلام و كشور اسلامى همان اندازه كه به مردان كارآزموده نياز دارد به مال و ثروت هم احتياج دارد، اسلحه مناسب و تجهيزات جنگى، بسيار مهم است، در اينجا به انفاق و صرف مال اشاره مى كنى و تأكيد مى كنى كه انفاق نكردن، باعث كشته شدن سربازان اسلام خواهد شد، سربازانى كه اسلحه و تجهيزات نداشته باشند، نمى توانند در مقابل دشمن ايستادگى كنند و شكست مى خورند و آن وقت است كه دشمن متجاوز به شهرها حمله مى كند.
    از طرف ديگر، انفاق فقط كمك براى دفاع از مرزها نيست. اگر من به دين خود عشق مىورزم بايد براى تبليغ زيبايى هاى اسلام كارى كنم، تبليغ دين هزينه دارد، تو از من مى خواهى تا از ثروت خود به كسانى كه از مرزهاى اعتقادى دفاع مى كنند، كمك كنم تا آنان بتوانند شبهات و برنامه هاى فرهنگى دشمن را خنثى كنند.
    اگر من مى توانم با قلم و بيان از اسلام دفاع كنم، بايد تلاش كنم و اگر اين هنر را ندارم، با ثروت خويش از اسلام دفاع نمايم.
    اگر همه مسلمانان به فكر خود باشند و براى دفاع از اسلام و قرآن و اعتقادات اسلامى هيچ كارى نكنند، جبهه فرهنگى اسلام ضعيف خواهد شد. آن وقت است كه بى دينى و بى اعتقادى جامعه را فرا خواهد گرفت و فرهنگ دشمن در آن رواج پيدا خواهد كرد و اين سرنوشتى است كه مردم براى خود رقم زده اند.
    ما بايد با خدا معامله كنيم، بدانيم خدا كسانى را كه در راه او كمك مى كنند دوست دارد، اگر ما ثروت خويش را در راه خدا خرج كنيم، محبّت خدا را براى خود خريده ايم و اين گوهر ارزشمندى است كه در روز قيامت ارزش آن معلوم خواهد شد.

    * * *


    يادم نمى رود وقتى به عربستان سفر كرده بودم، اطلاعيه اى را ديدم كه روى ديوار مسجدى زده بودند: "اگر نمى توانيد با قلم خود براى اسلام بنويسيد، با پول خود بنويسيد".
    بعد شماره حسابى داده بود تا مردم بتوانند كمك هاى خود را به يك مركز فرهنگى پرداخت نمايند. بعد از مدّتى متوجّه شدم كه آن مركز سالانه ده ها كتاب بر ضد اعتقادات شيعه چاپ و آن را رايگان در ميان مردم توزيع مى كند.
    يكى از آن كتاب ها درباره انكار ولادت امام زمان بود. آنان كتابى را در شمارگان 300 هزار به زبان فارسى و رايگان توزيع كرده بودند.
    آن روز خيلى غصّه خوردم، وقتى ديدم وهّابى ها اين گونه براى آرمان خود، تلاش مى كنند، آنان به فكر افتاده اند تا براى ضربه زدن به مهدويّت، كار فرهنگى كنند، آنان ثروتمندان جامعه خويش را اين گونه تشويق مى كنند تا در راه هدفشان به آن ها كمك كنند.
    به راستى ما شيعيان چه مى كنيم؟ ثروتمندان جامعه ما بيشتر به فكر ساختن ساختمان ها و دادن شام و نهار هستند تا به فكر دفاع از مكتب تشيّع !
    اگر امام زمان را دوست داريم، اگر ما به اين مكتب عشق مىورزيم، بايد كارى كنيم، با پول خود از اين مكتب دفاع كنيم و كار فرهنگى نماييم.[108]



نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۱۲: از كتاب تفسير باران، جلد اول نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن