کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    مائِده: آيه ۹۰

      مائِده: آيه ۹۰


    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالاَْنْصَابُ وَالاَْزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (90 )
    اين سخن تو بود: "طعام هاى پاكيزه اى را كه براى شما حلال كرده ام، بر خود حرام نكنيد و از اندازه و حدّى كه براى شما بيان كردم، تجاوز نكنيد". اكنون وقت آن است تا حلال را از حرام براى ما جدا كنى تا بتوانيم در زندگى خود از آنچه تو بر ما حرام كردى، دورى كنيم. در اينجا سخن از 4 حرام به ميان مى آورى:
    1 - شراب.
    2 - قمار.
    3 - حيوانى كه براى بُت ها ذبح شده است.
    4 - چيزى كه بر اساس بخت آزمايى به كسى برسد و هيچ هدف عقلانى در آن نباشد. در روزگار جاهليّت رسم بود كه ده نفر با هم شرط بندى مى كردند و حيوانى را مى خريدند و آن را مى كشتند و سپس قرعه كشى مى كردند، كسانى كه برنده بودند، از گوشت آن حيوان بهره مى بردند، امّا كسانى كه بازنده بودند بايد پول آن حيوان را مى دادند و به آنان هيچ سهمى از گوشت آن حيوان نمى رسيد.
    در اينجا شراب خوارى، قماربازى، بُت پرستى و مسابقه بخت آزمايى را از كارهاى پليد معرّفى مى كنى، اين 4 كار، شيطانى هستند. آرى، شيطان و شيطان صفتان از اين وسايل استفاده مى كنند تا انسان را از تو و راه تو جدا كنند، تو از ما مى خواهى تا از اين 4 كار، دورى كنيم، اين دستور تو براى اين است كه ما به سعادت و رستگارى برسيم.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۳۹: از كتاب تفسير باران، جلد سوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن