کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    منابع

    منابع


    وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَى بَشَر مِنْ شَيْء قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَى نُورًا وَهُدًى لِلنَّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِيسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ كَثِيرًا وَعُلِّمْتُمْ مَا لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَلَا آَبَاؤُكُمْ قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ (91 )
    تو آسمان ها و زمين را آفريدى، همه آفريده هاى تو از روى حكمت بوده است و از آفرينش آن ها هدفى داشته اى، انسان را آفريدى و او را به حال خود رها نكردى، تو پيامبران را فرستادى تا راه سعادت و رستگارى را براى او بيان كنند.
    مؤمن واقعى كسى است كه به پيامبران تو ايمان بياورد، هر كس پيامبران تو را انكار كند، تو را انكار كرده است.
    گروهى از يهوديان به محمّد(صلى الله عليه وآله)گفتند كه خدا هيچ پيامبرى نفرستاده است و هرگز كتابى را بر انسانى نازل نكرده است.
    تو اين سخن يهوديان را شنيدى، اكنون در جواب آنان چنين مى گويى:
    سخن شما را شنيدم، شما بر اين باوريد كه من كتابى را بر انسانى نازل نكرده ام، شما با اين سخن خود، بزرگى و عظمت مرا نشناختيد.
    شما به تورات ايمان داريد، بگوييد بدانم چه كسى تورات را بر موسى نازل كرد؟
    كتاب تورات، نور و هدايت بود و من آن را براى هدايت انسان ها به موسى نازل كردم.
    شما تورات را به صورت كاغذهاى پراكنده مى نويسيد و فقط آنچه به سودتان است براى مردم مى خوانيد و آنچه به زيان شماست، پنهان مى كنيد. من در تورات نشانه هاى ظهور محمّد را بيان كرده ام و مژده آمدن او را داده ام و از شما خواسته ام تا به او ايمان بياوريد، امّا شما اين مژده مرا پنهان مى كنيد.
    شما قرآن و آيات آن را شنيده ايد و مطالب و حقايقى را در آن يافته ايد كه هرگز آن را نمى دانستيد. شما مى دانيد كه اين قرآن، كتاب آسمانى است و محمّد هم پيامبر من است، امّا از روى لجاجت نمى خواهيد حقّ را بپذيريد.[108]

    * * *


    اى محمّد ! به آنان بگو كه خدا ميان من و شما داورى خواهد كرد، او سخنان شما را مى شنود و كردار و رفتار شما را مى بيند.
    اى محمّد ! آنان را به حال خود رها كن تا در افكار و سخنان باطل و بيهوده خود، سرگرم باشند و آنچه مى خواهند انجام دهند، زيرا كار تو فقط رساندن پيام من است، مهم اين است كه حقّ به آنان برسد، ديگر اختيار با خودشان است، آنان بايد خودشان راه خود را انتخاب كنند، بدان كه حساب و بازپرسى از ايشان با من است و من روز قيامت از همه اعمال آنان، سؤال خواهم نمود.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ضمیمه : از كتاب تفسير باران، جلد سوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن