کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    اَنعام: آيه ۸۹

      اَنعام: آيه ۸۹


    أُولَئِكَ الَّذِينَ آَتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ فَإِنْ يَكْفُرْ بِهَا هَؤُلَاءِ فَقَدْ وَكَّلْنَا بِهَا قَوْمًا لَيْسُوا بِهَا بِكَافِرِينَ (89 )
    در آيه قبل، از 17 پيامبر بزرگ خود ياد كردى، همه آنان را براى هدايت انسان ها فرستادى تا آنان پيام و سخن تو را ابلاغ كنند و بتوانند راه سعادت و خوشبختى را پيدا كنند.
    ابراهيم(عليه السلام)را فريادگر توحيد قرار دادى و به او نسلى پربركت عنايت كردى.
    با موسى(عليه السلام)سخن گفتى، به عيسى(عليه السلام)معجزات خاصّى عنايت كردى و جبرئيل را به كمك او فرستادى، به محمّد(صلى الله عليه وآله)امتياز خاتميّت دادى و دين او را كامل ترين و جامع ترينِ اديان قرار دادى.
    عدّه اى پيامبرى پيامبران را نپذيرفتند و مى گفتند كه تو هرگز كسى را به عنوان پيامبر خود نفرستادى، آنان محمّد(صلى الله عليه وآله)را دروغگو مى شمارند و سخن او را سحر و جادو مى خوانند.
    اكنون با محمّد چنين سخن مى گويى:
    اى محمّد ! اگر اين مردم به دين من (كه همان راه پيامبران و راه قرآن است) ايمان نياورند، من قوم ديگرى را براى پاسدارى از دينِ خود مى گمارم. آنان به دين من ايمان مى آورند و به آن كفر نمىورزند.
    آرى، تو هرگز نمى گذارى كه خط پيامبرى غريب بماند، تو مردمى را مى آورى كه به آن ايمان مى آورند و در راه آن جانبازى و فداكارى مى كنند و جان خويش را فداى ايمان به پيامبران تو مى كنند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۹۸: از كتاب تفسير باران، جلد سوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن