کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    اَنعام: آيه ۶۷

      اَنعام: آيه ۶۷


    لِكُلِّ نَبَإ مُسْتَقَرٌّ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ (67 )
    براى هر يك از وعده ها و پيش گويى هاى تو، وقت و زمانى است، هر وقت كه زمان آن فرا برسد، آن وعده ها آشكار خواهد شد و به زودى همگان راستى وعده هاى تو را خواهند فهميد.
    بت پرستى، بزرگ ترين مانع سعادت و رستگارى انسان است، وقتى انسان به جاى پرستش خداى يگانه، به عبادت بُت هاى بى جان رو مى آورد، خود را از سعادت محروم مى كند. همين طور وقتى تو از ما مى خواهى تا از گناهان دورى كنيم، اين به نفع خودمان است، عبادت و معصيت انسان ها، براى تو هيچ نفع و ضررى ندارد.
    حكايت سخنان تو مانند سخنان آن پزشكى است كه به كسى مى گويد:"تو به سرطان مبتلا شده اى، بايد به فكر درمان و معالجه خود باشى"، امّا او سخن پزشك را دروغ مى شمارد و به دنبال معالجه نمى رود.
    مدّتى مى گذرد و وقتى سرطان همه بدن بيمار را فرا مى گيرد، مى فهمد كه با دروغ شمردن سخن پزشك، چه ضررى به خود زده است و ديگر هيچ چاره اى ندارد.
    پيامبران تو انسان را از بُت پرستى و گناهان نهى مى كنند و آن ها را از عذاب تو مى ترسانند، كسانى كه اين هشدارها را دروغ مى خوانند، به زودى متوجّه مى شوند كه اين هشدارها حقيقت داشت و آنان خود را از سعادت ابدى محروم كرده اند، افسوس كه ديگر، زمانى براى جبران گذشته نمانده است.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۸۹: از كتاب تفسير باران، جلد سوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن