کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    اَعراف : آيه ۱۸۷

      اَعراف : آيه ۱۸۷


    يَسْأَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ رَبِّي لَا يُجَلِّيهَا لِوَقْتِهَا إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالاَْرْضِ لَا تَأْتِيكُمْ إِلَّا بَغْتَةً يَسْأَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِنْدَ اللَّهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ (187 )
    بزرگان مكّه وقتى متوجّه شدند كه آرام آرام، دل هاى مردم به سوى اسلام جذب شده است، به فكر چاره افتادند، آن ها تصميم گرفتند تا چند نفر را به "نجران" بفرستند، نجران، مركز علمى مسيحيان بود و كسانى كه با كتاب هاى تورات و انجيل آشنايى داشتند در آنجا زندگى مى كردند.
    چند نفر از آنان به نجران سفر كردند تا چند سؤال پيچيده را از مسيحيان فراگيرند و آن را از پيامبر بپرسند. آنان خيال مى كردند وقتى اين سؤال هاى سخت را از پيامبر بپرسند، او از جواب به آن سؤال ها، ناتوان خواهد شد و در آن صورت، آبروى او پيش مردم خواهد رفت.
    مدّتى گذشت، كسانى كه به نجران رفته بودند به مكّه بازگشتند، آنان سؤال مهمّى را با خود آورده بودند تا آن را از پيامبر بپرسند.[161]

    * * *


    از تو درباره قيامت مى پرسند كه چه زمانى برپا مى شود؟
    اى محمّد ! به آنان چنين پاسخ ده: فقط خدا مى داند كه قيامت چه زمانى برپا مى شود، زمان آن را هيچ كس غير او نمى داند. از روز قيامت سخن گفتيد، بدانيد كه برپا شدن قيامت، ساده نيست، اين حادثه، بر آسمان ها و زمين، بسى سنگين و پراهميّت است و به طور ناگهانى فرا مى رسد.
    اى محمّد ! اين مردم طورى از تو اين سؤال را مى پرسند كه گويى تو از زمان وقوع قيامت باخبرى، به آنان بگو كه فقط خدا مى داند قيامت كى برپا مى شود، بيشتر مردم نمى دانند كه جز خدا كسى از زمان وقوع قيامت، باخبر نيست.

    * * *


    چرا زمان روز قيامت نامعلوم است؟ چرا كسى جز تو از آن خبر ندارد؟
    اين عدم آگاهى بشر از زمان رستاخيز و ناگهانى بودن آن، سبب مى شود تا مردم، روز قيامت را دور ندانند و همواره در انتظار آن باشند و خود را براى نجات از سختى هاى آن روز آماده كنند و از گناهان دورى نمايند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۹۸: از كتاب تفسير باران، جلد سوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن