کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    اَعراف : آيه ۳۳

      اَعراف : آيه ۳۳


    قُلْ إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالاِْثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَأَنْ تُشْرِكُوا بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَأَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ (33 )
    تو كارهاى زشت را حرام كرده اى، چه اين كارها آشكار باشد چه پنهان. همچنين تو تجاوز به حقوق ديگران را حرام نموده اى و نيز از ما خواسته اى تا هرگز كسى يا چيزى را شريك تو قرار ندهيم، تو خداى يگانه هستى و هيچ، شريكى ندارى.
    عدّه اى به تو سخنانى را نسبت مى دهند كه تو هرگز آن سخنان را نگفته اى، آنان به نام دين، دستوراتى را به مردم مى دهند و مى گويند كه خدا اين چنين خواسته است. اين سخنان، دروغ است و هيچ اصل و اساسى ندارد. تو به همه هشدار مى دهى تا هرگز به دروغ به تو سخنى را نسبت ندهند.
    قبل از اسلام، بزرگان مكّه اين قانون را پيش خود ساخته بودند و آن را به تو نسبت مى دادند، آنان به مردم مى گفتند كسى كه براى طواف كعبه مى آيد بايد لباس مردم مكّه را به تن كند و اگر اين لباس را نمى تواند تهيّه كند بايد لخت و عريان طواف كند.[134]
    آرى، در هر زمانى اين افراد پيدا مى شوند، من بايد مواظب باشم كه فريب آنان را نخورم، مبادا سخنانى را كه اصل و اساسى ندارند، به نام دين قبول كنم. بايد هشيار باشم، همواره و در همه جا به دنبال دليل باشم.



نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۴۹: از كتاب تفسير باران، جلد سوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن