کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    مائِده: آيه ۱۱۱

      مائِده: آيه ۱۱۱


    وَإِذْ أَوْحَيْتُ إِلَى الْحَوَارِيِّينَ أَنْ آَمِنُوا بِي وَبِرَسُولِي قَالُوا آَمَنَّا وَاشْهَدْ بِأَنَّنَا مُسْلِمُونَ (111 )
    برايم از "حواريّون" سخن مى گويى، حواريّون، ياران عيسى(عليه السلام)بودند. آنان قلبى پاك و روحى باصفا داشتند و در روشن كردن افكار مردم تلاش مى كردند و به دنبال پاكى جسم و جان خود و مردم بودند، به همين خاطر آنان را با اين نام مى خواندند (حواريّون يعنى پاكان).
    تو به حواريّون چنين الهام كردى: "به من و به پيامبرم، عيسى(عليه السلام)ايمان بياوريد". آنان به پيشگاه تو چنين گفتند: "خدايا ! ما به تو و پيامبرت ايمان آورديم، تو شاهد باش كه ما تسليم فرمان تو هستيم".[73]
    تو گاهى به كسانى كه دل هاى آماده دارند، الهام مى كنى و زمينه سعادت و رستگارى آنان را فراهم مى نمايى، آن ها نيز نداى تو را اجابت مى كنند و تسليم فرمان تو مى شوند.
    تو در اينجا ماجراى حواريّون را نقل كردى تا همه مسلمانان از آنان سرمشق بگيرند، آنان اين گونه ايمان و فرمانبردارى خود را اعلام نمودند، كسانى هم كه خود را مدّعى يارى محمّد(صلى الله عليه وآله)مى دانند، بايد اين گونه تسليم فرمان تو و پيامبر تو باشند، از هوس خود بگذرند و فرمان تو را اطاعت كنند و از سخنان پيامبرت پيروى نمايند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۵۲: از كتاب تفسير باران، جلد سوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن